Webinars voor leadgeneratie, lead nurturing en thought leadership. Dit is waar de vraag naar webinars bij WebinarTV ooit is begonnen. WebinarTV heeft door de jaren heen een ruime ervaring opgedaan met het organiseren van commerciële webinars voor marketing- en leadgeneratiedoeleinden.

Leadgeneratie

Webinars zijn een uitstekend medium om in te zetten voor leadgeneratie. Door een webinar te organiseren via WebinarTV krijg je inzicht in echt geïnteresseerde prospects op basis van jouw onderwerp. WebinarTV zorgt voor een inschrijfformulier op maat zodat jij alle relevante informatie kunt verzamelen om deelnemers na de webinar op een effectieve manier te kunnen volgen. Denk bijvoorbeeld aan een e-mailadres en telefoonnummer. Ook kwalificerende vragen zijn mogelijk.

Gedetailleerde inzichten

In aanloop naar de webinar krijg je als organisator realtime inzage in de inschrijvingen. Na de webinar ontvang je van WebinarTV een eindrapportage met alle verzamelde informatie. Handig om bijvoorbeeld in te laden in jouw CRM-systeem of marketing automation-software. Je zult de volgende gegevens van ons ontvangen:

  • Informatie van inschrijvers
  • Deelnamelijst
  • Ingezonden vragen op naam
  • Chatberichten
  • Resultaten van de poll (op naam)
  • Call-to-action kliks
  • Kijkduur per kijker

Promotie

Door een goede promotiecampagne te koppelen aan de webinar heb je een unieke mogelijkheid om gebruik te maken van de WebinarTV-inschrijfpagina in combinatie met relevante media waar jouw doelgroep te vinden is. Door bijvoorbeeld e-mailings of advertorials in te zetten ontstaat de mogelijkheid om via deze media inschrijvingen voor de webinar te genereren. 

Follow-up

Na afloop van een succesvol webinar stopt de campagne nog niet. Je hebt immers de beschikking gekregen over een waardevolle lijst met prospects. Een goede follow-up is van levensbelang voor het laten slagen van de webinar-campagne. Het is raadzaam om kort na de webinar een e-mail te sturen met daarin de presentatie en eventueel relevante content. Daarnaast is het goed om in de periode daarna opvolging te geven aan de webinar. Dat kan bijvoorbeeld door een nieuwe webinar te organiseren, maar ook door de prospect uit te nodigen om zich in te schrijven voor een verdiepende mailcyclus over het thema, of door simpelweg telefonisch contact te zoeken. Een en ander hangt af van jouw (content)marketingstrategie.

Wat beleeft de kijker?

Nu je weet hoe je een webinar kan inzetten voor het generen van leads, vraag jij je misschien af hoe kijkers zo'n webinar dan ervaren. In onderstaande video laten wij zien hoe gemakkelijk het voor kijkers is om deel te nemen aan een webinar.

Informatie

Je organiseert al een full-service webinar vanaf 1.395 euro. Hulp nodig of meer weten? Neem contact met ons op.

 020 787 1315
 info@webinartv.nl

Dienstbeschrijving

Download de dienstbeschrijving 'Full-service webinar' via onderstaand formulier

Neem contact met mij op

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.