Geef jouw bedrijf een gezicht!

vrijdag 6 september 2019

Je vraagt je misschien af waarom je als bedrijf een webinar zou moeten organiseren. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Veel andere organisaties organiseren al webinars, maar dat is natuurlijk niet de juiste reden om hier ook mee te starten. Een webinar kan helpen om jouw business te laten groeien, maar ook om kostenefficiënt jouw boodschap te verspreiden. In deze blog beschrijven we 7 redenen waarom je een webinar zou moeten organiseren.

1.     Je hebt kijkers iets te bieden

Webinar organiserenVoordat je kiest voor het organiseren van een webinar moet er natuurlijk wel een reden zijn. Dit kan bijvoorbeeld het laten zien van een nieuw product zijn, het delen van informatie met leden of het delen van kennis met cursisten . Wat je ook te bieden hebt, zorg dat er experts over dit onderwerpen aansluiten bij het webinar. Zij kunnen dan de vragen van de kijkers beantwoorden.

2.   Je kan iedereen overal en altijd bereiken

Door een webinar te organiseren hoeven klanten niet meer naar een locatie te komen. Je kan thuis of op het werk achter de laptop of tablet kijken. Het kost weinig inspanning om aan een webinar deel te nemen. Er is geen reistijd, dus ook geen reiskosten. Daarnaast wordt een webinar altijd opgenomen. Hierdoor kan er ook op een later tijdstip nog teruggekeken worden.

3.   Je geeft je bedrijf een gezicht

Mensen vragen zich vaak af met wie ze contact hebben bij een bedrijf. Door een webinar te organiseren zien mensen een gezicht achter het bedrijf. Mensen kopen van mensen en willen deze dan ook graag zien. Dit geeft kans om jouw potentiële klanten jou echt te leren kennen.

4.   Thought leadership

Met een webinar laat je zien dat je veel weet over een bepaald onderwerp. Hierdoor zien mensen dat je een betrouwbare bron van kennis bent. Door regelmatig kennis te delen over bepaalde onderwerpen zullen mensen jou als betrouwbaarder zien in je vakgebied. Zij zullen hierdoor sneller naar jou toekomen met vragen of een product van jou aanschaffen.

5.   Ruimte om vragen te stellen

Tijdens een live webinar is het voor de kijkers mogelijk om vragen te stellen aan de mensen aan tafel. Door deze interactiviteit blijven mensen geboeid kijken. Ook is er een mogelijkheid om een poll in te bouwen, waardoor de kijker vragen moet beantwoorden. Dit kan nuttig zijn om te checken of mensen de webinar echt goed begrijpen of om de mening van de kijkers te vragen.

Blog: Wat maakt een webinar interactief?

6.   Geschikt voor grote en kleine aantallen deelnemers

Omdat je geen fysiek evenement hoeft te houden, maakt het niet uit hoeveel deelnemers er zijn. Er is altijd genoeg plek en de zaal is nooit half leeg. Er worden webinars georganiseerd voor 5 kijkers, maar ook voor 300 of nog veel meer deelnemers. Daarnaast worden de webinars opgenomen waardoor er meer mensen ook na afloop nog kunnen kijken.

7.   Je ontvangt gegevens van potentiële klanten

Om zich in te schrijven voor een webinar moeten mensen hun gegevens achterlaten. Vaak is dit alleen hun naam en e-mailadres, maar er kunnen ook andere gegevens uitgevraagd worden. Let er wel op dat de drempel om je aan te melden voor een webinar groter wordt als je meer gegevens moet invullen. Doordat je in het bezit bent van deze gegevens kan je ze bijvoorbeeld achteraf nog de opname sturen of een interessante whitepaper over hetzelfde onderwerp.

Zeker als er ook een promotiecampagne gekoppeld wordt aan de webinar, is de kans groot dat je gegevens krijgt van mensen die je normaal minder snel zou bereiken.

Ben jij al overtuigd dat je een webinar moet organiseren? Bekijk onze pagina ‘webinar organiseren’ of neem contact met ons op via 020 787 1315 of info@webinartv.nl.