Steeds meer organisaties kiezen voor het maken van een internetdocumentaire over een bepaald thema. Door als organisatie een documentaire te laten maken, werk je aan een ‘thought leadership’-positie rondom het gekozen onderwerp. Een unieke kans om jouw organisatie te profileren als autoriteit op een bepaald onderwerp.
WebinarTV beschikt over een team van professionele videomakers en redacteuren. Kortom: wij hebben alle ingrediënten in huis om een mooie video voor je te creëren. Een documentaire kan verschillende stijlen hebben.
Maatwerk
Geen documentaire is hetzelfde. De vorm en inhoud van de internetdocumentaire hangen sterk af van jouw wensen en het doel van de documentaire. Wij komen daarom graag met je in contact om hier invulling aan te geven.
Rondom de fusie van twee IT-bedrijven maakte WebinarTV een documentaire waarin de kijker een kijkje in de keuken krijgt bij wat er bij een fusie komt kijken.
Een documentaire is een feitelijke weergave van omstandigheden en feiten in een videoproductie. Er zijn vier basiskenmerken van toepassing op een documentaire:
Een documentaire is niet commercieel. Er zit geen duidelijke call-to-action in de video. Toch is een documentaire een zeer waardevolle vorm van content, ook voor commerciële bedrijven. Een documentaire is een uitstekend middel om de ‘thought leadership’-positie te versterken over een bepaald onderwerp.
Een documentaire die gemaakt is voor televisie heeft veel overeenkomsten met een documentaire die gemaakt is voor publicatie op internet, maar er zijn ook duidelijke verschillen.
Interesse in het een professionele internetdocumentaire?Neem contact met ons op.
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.