Positioneer jouw organisatie als toonaangevend

Steeds meer organisaties kiezen voor het maken van een internetdocumentaire over een bepaald thema. Door als organisatie een documentaire te laten maken, werk je aan een ‘thought leadership’-positie rondom het gekozen onderwerp. Een unieke kans om jouw organisatie te profileren als autoriteit op een bepaald onderwerp.

WebinarTV maakt jouw documentaire

WebinarTV beschikt over een team van professionele videomakers en redacteuren. Kortom: wij hebben alle ingrediënten in huis om een mooie video voor je te creëren. Een documentaire kan verschillende stijlen hebben.

Maatwerk

Geen documentaire is hetzelfde. De vorm en inhoud van de internetdocumentaire hangen sterk af van jouw wensen en het doel van de documentaire. Wij komen daarom graag met je in contact om hier invulling aan te geven.

Voorbeelden

Rondom de fusie van twee IT-bedrijven maakte WebinarTV een documentaire waarin de kijker een kijkje in de keuken krijgt bij wat er bij een fusie komt kijken.

Wat is een documentaire?

Een documentaire is een feitelijke weergave van omstandigheden en feiten in een videoproductie. Er zijn vier basiskenmerken van toepassing op een documentaire:

  1. Een documentaire is niet commercieel.
  2. Voorkomende personen in de documentaire zijn authentiek.
  3. Het onderwerp van de documentaire is afgebakend.
  4. Eerlijkheid en betrouwbaarheid staan centraal.

Waarom een documentaire?

Een documentaire is niet commercieel. Er zit geen duidelijke call-to-action in de video. Toch is een documentaire een zeer waardevolle vorm van content, ook voor commerciële bedrijven. Een documentaire is een uitstekend middel om de ‘thought leadership’-positie te versterken over een bepaald onderwerp.

Documentaire op internet

Een documentaire die gemaakt is voor televisie heeft veel overeenkomsten met een documentaire die gemaakt is voor publicatie op internet, maar er zijn ook duidelijke verschillen.

  • Een internetdocumentaire is korter. De kijker moet dus direct vanaf de start van de video worden getriggerd om verder te kijken. Kort en krachtig verpakken van de boodschap is essentieel.
  • Leent jouw onderwerp zich om verder uitgediept te worden? Kies dan voor een meerdelige documentaireserie. Op deze wijze creëer je ook een vast momentum waarop de volgende aflevering gepubliceerd wordt.
  • Maximaal 10 minuten. Videobestanden worden geüpload op verschillende (social) platformen. In veel gevallen is 10 minuten de maximale lengte.
  • Gebruik altijd ondertiteling. Op internet wordt veel videomateriaal zonder geluid afgespeeld. Dan is ondertiteling essentieel. Denk bijvoorbeeld aan de tijdlijn van social media-kanalen als LinkedIn en Facebook.

Informatie

Interesse in het een professionele internetdocumentaire?Neem contact met ons op.

 020 787 1315
 info@webinartv.nl
Neem contact met mij op

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.